zondag 19 april 2015

Imitatiedrang

Net zoals de rest van Nederland, liet ik vandaag de lente compleet op me inwerken. Alles is zoveel mooier als de zon schijnt en er bloesem aan de bomen zit. En ja, de liefde hangt ook weer in de lucht. Alle soorten liefde. Nieuwe, herboren en eeuwigdurende. Deze liefde laat zich graag zien op straat. Hand in hand wandelen stelletjes letterlijk in alle soorten, maten en stijlen me voorbij. Ze zeggen niet voor niets dat geliefden op elkaar gaan lijken. De net te korte broeken, het sportieve schoeisel en soms dezelfde pot haarverf. Ook kan hier een daar een blik verwant zijn. Ik vraag me af hoe deze lichtelijke imitaties tot stand komen. Echt zo onbewust als ze lijken, of gaat daar een forse discussie in de slaapkamer aan vooraf. En hoe dat moet voelen, als je zelf beseft dat je partner trekjes van je gaat overnemen. Doet het je glimlachen of zuchten. Maakt het je meer of minder verliefd. Niets ten nadele van deze duo's. Ik - groentje in relaties - kan me altijd precies inbeelden hoe de zaken in z'n werk gaan, maar de uitvoering blijft meestal (altijd) weg. Dit besef gunt de koppels op straat rust en mijn blik landt weer op mijn tijdelijke liefde; een vers Oreo ijsje van Frezzo. Ik wandel rustig verder de lente in, wachtend op de imitatiedrang die me hopelijk ooit op dezelfde straat zal verraden bij een ander.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten